سَـــبیل

سَـــبیل؛ راهی است برای به اشتراک گذاشتن دغدغه ها و پرسشهای فکری، مذهبی، سیاسی و فرهنگی بنده، محمد دهداری.


من آبادان ویرانم...

محمد دهداری، پنجشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۵۱ ب.ظ، ۸ نظر

سید حمیدرضا برقعی

اخیرا در وبلاگ شخصی سید حمید رضا برقعی شاعر جوان و خوش ذوقی که اشعارش در مدح و رثای ائمه طاهرین علیهم صلوات الله شهره خاص و عام است شعری با عنوان «آبادان ویران» دیدم که به دلیل آبادانی بودنم نظرم را جلب کرد. ذیلا توجه شما رو به این شعر بسیار زیبا که شاه بیتش به ویرانی آبادان و تهران تر شدن تهران اشاره دارد جلب می کنم:

دوباره پرشده از عطر گیسویت شبستانم دوباره عطر گیسویت،چقدر امشب پریشانم
کنارت چای می نوشم به قدر یک غزل خواندن بقدری که نفس تازه کنم خیلی نمی مانم
کتاب کهنه ای هستم پر از اندوه یا شاید درختی خسته دراعماق جنگل های گیلانم
رها بی شیله پیله روستایی سادهءساده دوبیتی های "باباطاهرم" عریان عریانم
شبی می خواستم شعری بگویم ناگهان در باد صدای حملهء چنگیز خان آمد... نمی دانم
چه شد اما زمین خوردم میان خاک و خون دیدم درآتش خانه ام می سوخت گفتم آه،دیوانم
چنان باخاک یکسان کرد از تبریز تا بم را زمان لرزید از بالای میز افتاد لیوانم...
فراوان داغ‌دیدن‌ها، به مسلخ سر بریدن‌ها حجاب ازسر کشیدن‌هااز این غم‌ها فراوانم
شمال و درد کوچک‌خان، جنوب و زخم دلواری به سینه داغدار کشتهء حمام کاشانم
سکوت من پر از فریاد، یعنی جامع اضداد منم من اخم سعدآباد و لبخند جمارانم
من آن خاکم، که همواره در اوج آسمان هستم پر از "عباس بابایی"، پر از "عباس دورانم"
گرفته شعله با خون جوانانم حنابندان که تهران‌تر شود تهران، من آبادان ویرانم
صلاة ظهر تابستان، من و بوشهر و خوزستان تورالب تشنه‌ایم ازجان کمی باران بنوشانم
سراغت را من از عیسی گرفتم، باز کن در را منم من روزبه اما، پس از این با تو سلمانم
شکوه تخت جمشید اشک شد ازچشم من افتاد از آن وقتی که خاک پای سلطان خراسانم
اگر سلطان تویی دیگر ابایی نیست می گویم که من یک شاعر درباری ام، مداح سلطانم

 پی نوشت:

+ پرسه در خیال، وبلاگ سید حمید رضا برقعی را حتما ببینید.

نظرات (۸)

سلام 
عالی بود 
سلام
خدا قوت
وبلاگ شما در پایگاه عروج لینک گردید
در صورت تمایل ما را در جریان به روز رسانی وبلاگ خود بگذارید
یا علی
سلام

شعر خیلی خوبه
آدم را آروم میکنه


ولی من ترجیح میدم به شعرهای یک مرده ی اصیل عشق بورزم..
کسی که خیلی ها بفهمنش

بعد از حوادثی دیگه ترجیح میدم این ها فقط برای خلوتم باشد و برای دیگران هرگز "شخص"ی ننویسم
اینکه کجایی هستم، چه دوست دارم، بنظرم بهترین مداح و شاعر کیست، بنظرم مشکل کار فرهنگی کجاست
چقدر به آقای خامنه ای نقد دارم
دلم خون میشود وقتی روحانیت را میبینم
و ..

میترسم "فرد" در نظرم پررنگ شود
"افراد" جامعه ما جنبه اینکه "فرد" مهمی شوند را ندارند!!
پاسخ:
سلام
به نظرم خیلی سخت گرفته اید زندگی را!
تا وقتی که کسی از خط ولایت و خط اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین خارج نشده دلیلی نداره خیلی بدبینانه به وی نگاه کنیم.
البته هیچ کس رو هم نباید مطلق تایید نمود غیر از معصومین ع!
بنده زندگی را سخت نگرفتم

مردم زمانه آنقدر بد شده اند که مرا به این احوال انداخته اند..
پاسخ:
قصد جسارت نداشتم
  • علیرضا بیگدلی
  • باسلام

    بروزم هستم با عنوان:

    مرثیه ایی بر مذاکرات شاید هسته ایی !

    http://farhangeparvaz.blog.ir/1393/09/03/mozakerat2434234

    نظر فراومش نشود!!!

    فرهنگ پرواز

    باتشکر


    سلام دوست عزیز
    از شما دعوت می شود تا با کمک امکان نشر جهانی آثار ارزشمند هنری فرهنگی، احساسات و افکار خود را در قالب
    کتاب، موسیقی و فیلم در آمریکا و اروپا منتشر نموده و آنها را از طریق شبکه عرضه معتبر بین المللی مانند وب سایت آمازون به همه علاقه مندان در سراسر جهان معرفی نمایید.

    با احترام فراوان
    آسان نشر
    تسهیلات نشر جهانی آثار ارزشمند ایرانی

    خداوند ایشان رو حفظ کنه انشالله
    پاسخ:
    إنشاءالله
    به به...
    خدا عزتت بده.

    پاسخ:
    مخلصیم داداش

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی