سَـــبیل

سَـــبیل؛ راهی است برای به اشتراک گذاشتن دغدغه ها و پرسشهای فکری، مذهبی، سیاسی و فرهنگی بنده، محمد دهداری.


۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

آریل توآف؛ جاسوس موساد یا یک یهودی افشاگر

محمد دهداری، پنجشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۵۴ ق.ظ، ۰ نظر

در این صحنه از سریال «تعبیر وارونه یک رؤیا» که چند شب پیش پخش شد داریوش ارجمند سه عکس به عنوان عکسهای افسران اطلاعاتی موساد به مسئولش نشان داد که دو عدد از عکسها متعلق به بازیگران سریال بود ولی عکس سوم که از قضا فرد اصلی و رده بالای موساد معرفی شد در واقع عکس ریل توآف، استاد دانشگاه اسرائیلی «بار ایلان» بود.

وی هرچند یهودی و خاخام زاده است و پدر او زمانی خاخام ارشد شهر رم بوده است و از همه مهمتر یک شهروند اسرائیلی است لیکن افسر ارشد موساد هم نمی باشد!:)

از قضا وی به خاطر اینکه یکی از موضوعات مهم سنت یهودی یعنی «فطیر خون» را افشا کرده بود توسط یهودیان متعصب و صهیونیست ها به شدت مورد غضب قرار گرفت! سنتی وحشیانه که همواره به مدد دستگاه رسانه ای و تبلیغاتی عظیم یهودیت، مورد انکار و تکذیب قرار گرفته بود. فطیر خون در واقع نام نانی است که یهودیان در عید پسح می خورند و در صورت امکان، خمیر آن باید به خون یک کودک مقتول غیریهودی آغشته باشد. 

افشای این موضوع از جمله بزرگترین ضربات وارده بر وجهه جهانی یهودیت به حساب می آید در سال ۲۰۰۷، ضمن کتابی مفصل و مستند به نام «خون پسح، یهودیان اروپا و آیین قتل» (BLOOD PASSOVER The Jews of Europe and Ritual Murder) توسط توآف صورت گرفت. انتشار این کتاب خشم شدید یهودیان تلمودی و صهیونیستها را برانگیخت و آنها را به تهدید جانی و اعمال فشار بر آریل توآف واداشت. تا جاییکه او را به پس گرفتن حرفش و خارج کردن کتابش از چرخه انتشار کشاندند.

من هم اگر قبلا در این خصوص تحقیقی نکرده و مطلبی ننوشته بودم البته متوجه نمی شدم!