سَـــبیل

سَـــبیل؛ راهی است برای به اشتراک گذاشتن دغدغه ها و پرسشهای فکری، مذهبی، سیاسی و فرهنگی بنده، محمد دهداری.


یک یهودی خوب، یک یهودی دگر اندیش است!

محمد دهداری، چهارشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۲۲ ق.ظ، ۲ نظر

کاریکاتور ناجی العلی

«به درستی که دشمن ترین انسان ها نسبت به مؤمنان، یهودیانند»مائده 82

دین یهودیت حاضر هیچ نسبتی با آن آئین راست و درستی که حضرت موسی کلیم الله علیه السلام منادی اش بود ندارد. دینی که اکنون با نام یهودیت می شناسیم یک دین تحریف شده است و  در واقع به آلت دستی در خدمت زور و زر و تزویر قومی زیاده خواه و خود برتر بین تبدیل شده است. نه ظهور و بعثت حضرت عیسی(ع) و نه نبی اکرم اسلام(ص) نتوانست این قوم سرکش و عصیان گر را به راه راست هدایت نموده و از مسیر ظلم و تعدی و اسراف خارج سازد. در زمان ظهور حضرت مسیح(ع) حکام زمان. تعالیم حضرت موسی را به نفع خود دگرگون ساخته و از پوسته ظاهری دین به عنوان ابزاری جهت تحمیق توده های مردم استفاده می کردند. یهودیان دوران ظهور مسیح(ع) نه تنها تن به هدایت ها و انذارهای ایشان که در واقع امتداد همان شریعت موسی کلیم الله(ع) بود ندادند بلکه به طرق مختلف و به شدیدترین وجه ممکن، آن حضرت را مورد اذیت و آزار قرار دادند و در نهایت به خیال خود وی را مصلوب نمودند. واضح و مبرهن است که این یهودیت آن دینی نیست که حضرت موسی(ع) مبلغ آن بود و عمیقا تحریف شده است.
اصولا یهودیان را می بایست استادان تحریف و تزویر دانست. جالب است بدانید در کتب حدیث اسلامی بخش قابل توجهی از احادیث را با عنوان «اسرائیلیات» می شناسند. اسرائیلیات،  دسته‌ای از روایات است که در قرآن و از احادیث نبوی نیست، بلکه از تعالیم و کتب امتهای پیشین به ویژه یهود (بنی اسرائیل) و مسیحیت (نصاری) وارد روایات اسلامی شده‌اند. درآیات قرآن، تغییر در کلام به صورت مغرضانه (که اسرائیلیات نیز از مصادیق آن هستند) از ویژگیهای کلی یهودیان شمرده شده است.

به طور کلی قسمت عمده تحریفات و کاستی هایی که در اسلام و مسیحیت وجود دارد، از طریق یهودیان و با ترفند های خاصی که آئین یهودیت به آنها فطیر خون عید پسح عید پوریمآموزش داده، به وجود آمده است. چنین آئینی آیا می تواند منشائی الهی و وحیانی داشته باشد؟! مسلما اینگونه نیست و یهودیت فعلی چیزی جز نسخه به شدت تحریف شده آئین حضرت موسی(ع) نمی باشد.

از جمله بزرگترین تحریفاتی که در دین یهود رخ داده است رسوخ اعتقادات نژادپرستانه و خودبرتر بیننانه بسیار افراطی است که اتفاقا بهترین دلیل و برهان برای رسوا نمودن آئین منحرف فعلی یهود نیز استناد به همین عقاید دهشتناک ایشان است. متون مقدس یهودیت فعلی پر است از گزاره های نژادپرستانه و این گزاره ها همواره توسط یهودیان افراطی و صهیونیست ها محل رجوع بوده است.
چنانکه می دانید کتاب مقدس یهودیان تورات است. ولی یهودیان، این کتاب را تحریف کرده و خرافات و افسانه های زیادی در آن جای دادند، به طوری که امروز به صورت یک کتاب مضحک و عجیب درآمده است.
تورات، در ابتدا به شریعت موسی یا اسفار پنجگانه او اطلاق می شد. اما به مرور زمان دامنه آن توسعه یافت، تا جائی که اسفار دیگری از پیامبران بنی اسرائیل و کتاب های تاریخی مربوط به تاریخ این پیامبران و اسفار ادبی و شعری را نیز در بر گرفت. یهودیان خود به این مجموعه «تنخ» می گویند و مسیحیان آنرا در کنار اناجیل(عهد جدید)، عهد عتیق نامیده اند و شامل تورات (پنج کتاب اول تنخ) به علاوه کتابهای پیامبران است. 

ذیلا قسمت هایی از متن عهد عتیق که مشتمل بر مضامین نژادپرستانه است را ذکر می نماییم:

  1. من گفتم که شما خدایانید و جمیع شما فرزندان حضرت اعلی، لیکن مثل آدمیان خواهید مرد. سفر تثنیه، باب 10، آیه 15
  2. اقوام غیر اسرائیل به جماعت خدا راه نخواهند یافت و هیچ کدام از آنها به میان جامعه خداوندی وارد نخواهند شد. مزامیر باب 82 آیات 6 و 7
  3. شراب نخورید، بلکه به غریبه ای که درون دروازه تو باشد بده یا به اجنبی بفروش، زیرا که تو برای یهوه، خدایت، مقدس هستی. سفر تثنیه، باب 14، آیه 21
  4. دختران خود را به آنها ندهید و دختران آنها را به جهت پسران خود و به جهت خویشتن نگیرید. سفر نحمیا، باب 13، آیه 25
  5. حدود تو را از بحر فلسطین و از صحرا تا نهر فرات قرار می دهیم، زیرا ساکنان آن سرزمین را به دست شما خواهیم سپرد و ایشان را از پیش خود خواهید راند، با ایشان و خدایان ایشان عهد مبند. سفر خروج، باب 23، آیه 31
  6. به سرزمین کنعانیان تا نهر فرات داخل شوید، اینک این زمین را پیش روی شما گذاشتم، پس داخل شده، زمینی را که خداوند برای پدران شما، ابراهیم و اسحاق و یعقوب، قسم خورده که به ایشان و بعد از آنها به ذریت ایشان بدهد، به تصرف درآورید. سفر تثنیه، باب 1، آیات 7 و 8
  7. و امت ها را به میراث تو خواهم داد و اقصای زمین را ملک تو خواهم گردانید، ایشان را به عصای آهنین خواهی کشت، مثل کوزه گر آنها را خورد خواهی نمود. مزامیر، باب 2، آیات 8 و 9
  8. گوشت بخورید و خون بنوشید، گوشت ساران را خواهید خورد و خون رؤسای جهان را خواهید نوشید. از قوچها و بره ها و گاوها که همه آنها از پروارهای باشان هستند و از قربانی که من برای شما ذبح می نمایم پیه خواهید خورد تا سیر شوید . و خون خواهید خورد تا مست شوید. سفر حزقیال، باب 39، آیه 18
  9. ایشان را مانند گوسفندان برای ذبح بیرون کش و ایشان را به جهت روز قتل تعیین نما. ارمیا باب 12 آیه 3
  10. خداوند بر یعقوب ترحم فرموده، اسرائیل را بار دیگر بر خواهد گزید و ایشان را در زمین هایشان آرامش خواهد داد و غربا به ایشان ملحق شده، با خاندان یعقوب ملحق خواهند گردید، و قوم ها (غیر یهودیان)، ایشان را به مکان خودشان خواهند آورد و خاندان اسرائیل ایشان (غیر یهودیان) را در زمین خداوند، بنده و کنیز خود خواهند ساخت و بنی اسرائیل، اسیر کنندگان خود را اسیر و بر ستمکاران خویش حکمرانی خواهند نمود. اشعیا، باب 14، آیات 1 تا 3

مجموعه مجلدات تلمودهمچنین یهودیان کتاب مقدس دیگری نیز به نام تلمود دارند. تلمود در واقع تفسیرِ تفسیرِ عهد عتیق است. لذا اولین تفسیر صورت گرفته از تورات یعنی میشنا ساختار اصلی و زیربنای تلمود را تشکیل داده است. بر همین اساس تلمود شامل میشنا و گامرا است. گامرا نیز سخنان خاخام های یهود بعد از نگارش میشنا در خصوص میشنا است.
به عبارت دیگر  تمامی تفاسیر صورت گرفته حول و حوش تورات که طی سال های متمادی توسط خاخام های یهود نوشته شده در سال 1500 م. توسط خاخام «یوخاس» جمع آوری شده و به اضافه چند کتاب دیگر که در سال های 230 و 500 م. نوشته شده بودند، به نام «تلمود» یعنی تعلیم دیانت و آداب یهود، جمع آوری گردید.
این کتاب نزد یهود بسیار مقدس و در ردیف «تورات» و «عهد عتیق» قرار دارد (بلکه از تورات هم بالاتر است چنانچه «گرافت» می گوید: بدانید که گفتار خاخام از گفتار پیامبر بالاتر است.)
این کتاب هولناک در اصل چند جلد بیشتر نبوده، اما از هشت قرن پیش، به دوازده جلد افزایش یافته و امروز شامل 36 جلد در قطع وزیری می شود.
تلمود انبار شرارت های یهود است. کار تألیف آن حدود دو قرن، پیش از جمع آوری اسفار تورات آغاز شد. از دو قرن پیش، پس از جمع آوری اسفار و رواج آن و بازگشت از بابل باب تورات بسته شد و تلمود با افسانه ها و اساطیر عجیب و غریب خود، بر تورات فائق آمد و آن را تحت الشعاع خویش قرار داد. همه بذرهای ناپاکی در تلمود است. (پروتکل های دانشوران صهیون، اثر عجاج نویهض، آستان قدس رضوی، 1373، صفحه 42)
برای اینکه بیشتر به خودپرستی و آرمان های ضد انسانی یهود پی ببریم خوب است چند جمله ای از این کتاب را به دقت مطالعه کنیم(برگرفته از کتاب «خطر الیهودیه العالمیه»):

  1.  ارواح یهود، از ارواح دیگران افضل است، زیرا ارواح یهود جزء خداوند است! همچنان که فرزند جزء پدرش می باشد، روح های یهود نزد خدا عزیزتر است زیرا ارواح دیگران شیطانی و مانند ارواح حیوانات است.
  2. نطفه غیر یهودی، مثل نطفه بقیه حیوانات است.
  3. بهشت مخصوص یهود است و هیچ کس به جز آنها داخل آن نمی شوند، ولی جهنم جایگاه مسیحیان و مسلمانان است و جز گریه و زاری چیزی عاید آنها نمی گردد، زیرا زمینش از گل و بسیار تاریک و بدبو است.
  4. پیامبری به نام مسیح نیامده است و تا حکم اشرار (غیر یهود) منقرض نشود، ظهور نخواهد کرد و هر وقت که او بیاید زمین خمیر نان و لباسی پشمی می رویاند، در این وقت است که سلطه و پادشاهی یهود بازگشته و تمام ملت ها مسیح را خدمت خواهند کرد! آن زمان هر یهودی دو هزار و هشتصد برده و غلام خواهد داشت.
  5. بر یهود لازم است که املاک دیگران را خریداری کند تا آنها صاحب ملک نباشند و همیشه سلطه اقتصادی برای یهود باشد. و چنانچه غیر از یهودی بر یهود تسلط پیدا کند، یهود باید بر خود گریه کند و بگوید: وای بر ما، این چه ننگی است که ما زیر دست و جیره خوار دیگران شده ایم.
  6. پیش از آنکه یهود نفوذ و سلطه کامل خود را به دست آورد لازم است جنگ جهانی برپا و دو ثلث بشر نابود شود و در مدت هفت سال یهود اسلحه های جنگ را خواهد سوزانید و دندان های دشمنان بنی اسرائیل به مقدار بیست و دو ذرع که تقریباً هزار و سیصد و بیست برابر دندان های عادی می شود! از دهانشان بیرون خواهد آمد. هنگامی که مسیح حقیقی پا به عرصه وجود گذارد یهود آنقدر ثروت و مال خواهند داشت که کلید صندوق هایشان را بر کمتر از سیصد الاغ حمل نتوان کرد!
  7. کشتن مسیحی از واجبات مذهبی ما است و پیمان بستن با او یهودی را ملزم به ادا نمی کند. رؤسای مذهب نصرانی و هر که دشمن یهود است را، باید در روز سه مرتبه لعن کرد.
  8. «یسوع ناصری» (حضرت مسیح(ع)) که ادعای پیامبری کرده و نصاری (مسیحیان) گولش را خوردند، با مادرش مریم که او را از مردی به نام «باندار» به زنا آورده بود، در آتش جهنم می سوزند. کلیساهای نصاری که در آن سگ های آدم نما به صدا در می آیند به منزله زباله خانه است.
  9. اسراییلی در نزد خداوند بیش از ملائکه محبوب و معتبر است. اگر غیر یهودی، یک یهودی را بزند چنان است که به عزت الهیه جسارت کرده است و جزای چنین شخصی جز مرگ چیز دیگری نیست و باید او را کشت.
  10. اگر یهود نبود، برکت از روی زمین برداشته می شد و آفتاب ظاهر نشده و باران نمی بارید.
  11. همچنان که انسان بر حیوانات فضیلت دارد، یهود نیز بر اقوام دیگر فضیلت دارد. نطفه ای که از غیر یهودی منعقد می شود، نطفه ی اسب است. اجانب (غیر یهودیان) مانند سگ هستند و برای آنها عیدی نیست، زیرا عید برای اجنبی و سگ خلق نشده است. سگ افضل از غیر یهودی است، زیرا در اعیاد باید به سگ نان و گوشت داد، ولی نان دادن به اجنبی حرام است. هیچ قرابت و خویشی بین اجانب نیست، مگر در نسل و خاندان الاغ قرابتی است؟
  12. خانه های غیر یهودی به منزله ی طویله است.
  13. اجانب دشمن خدا و مثل خنزیر قتل شان مباح است. اجانب برای خدمت کردن یهود، به صورت انسان خلق شده اند.
  14. یسوع مسیح کافر است زیرا از دین مرتد گشت و به عبادت بت پرداخته است لذا هر مسیحی که یهودی نشود بت پرست و دشمن خدا خواهد بود و از عدالت خارج است و انسانی که بر غیر یهود کوچکترین ترحمی روا دارد، عادل نیست.
  15. غش و خدعه کردن با غیر یهودی منع نشده است.
  16. سلام کردن بر کفار (غیر یهودیان) اشکال ندارد، به شرط آنکه سراً او را مسخره کرده باشد.
  17. چون یهود با عزت الهیه مساوی هستند، بنابراین تمام دنیا و هر چه در اوست ملک آنها می باشد و حق دارند که بر آن تسلط کامل یابند، دزدی از یهودی حرام است و از غیر یهودی جایز می باشد، چون اموال دیگران مانند رمل های دریا است و هر کس زودتر بر آن دست گذاشت او مالک است.
  18. یهود مانند زن شوهردار است و همچنان که زن در منزل به استراحت می پردازد و شوهر، خرجی او را می دهد، بی آنکه در کارهای خارج از منزل با او شرکت کند، یهود هم به استراحت پرداخته و دیگران باید آنها را روزی بدهند.
  19. هرگاه یهودی و اجنبی شکایت داشته باشند، باید حق را به جانب یهودی داد اگر چه بر باطل باشد.
  20.  کتاب خون پسح، یهودیان اروپا و آیین قتل در خصوص فطیر خونانسان می تواند شیطان را بکشد به شرط اینکه خمیر نان عید را نیکو به عمل آورد. (خمیر نان عید که در طبخ آن می بایست حتی المقدور از خون غیر یهودیان استفاده شود. یهود دارای دو عید مقدس است که این عیدها بدون تناول خون تمام نمی شوند: اول عید پوریم (Purim) در مارس و دوم عید پسح(Passover) در آپریل، هر ساله افراد زیادی قربانی این دو عید «مقدس» می شوند.)
  21. برای شما جایز است که مأمورین گمرک را غش بنمایید و برای او قسم دروغ بخورید … از خاخام «صموئیل» یاد بگیرید، صموئیل از مردی اجنبی کاسه ای از طلا به قیمت چهار درهم خریداری کرد، در حالی که فروشنده نمی دانست که آن طلا است. با این حال یک درهمش را هم دزدید!
  22. ربودن اموال دیگران به وسیله ی ربا مانعی ندارد، زیرا خداوند شما را به ربا گرفتن از غیر یهودی امر می فرماید.
  23. به کسانی که یهودی نیستند قرض ندهید، مگر آن که نزول بگیرید، در غیر این صورت، قرض دادن به غیر یهودی جایز نیست و ما مأموریم که به آنها ضرر برسانیم.
  24. حیات و زندگانی دیگران ملک یهود است، چه رسد به اموال آنها! هرگاه غیر یهودی احتیاج به پول داشته باشد، آن قدر باید از او ربا و نزول گرفت که تمام دارائی خود را از دست بدهد.
  25. غیر یهودی هر چند صالح و نیکوکار باشد، او را باید کشت.
  26. حرام است غیر یهودی را نجات بدهید، حتی اگر در چاهی بیفتد، باید فوراً سنگی بر در آن گذاشت!
  27. اگر یکی از اجانب را بکشیم، مثل این است که در راه خدا قربانی کرده ایم.
  28. اگر یک نفر یهودی کمکی به غیر یهودی بکند، گناهی نابخشودنی مرتکب شده است و اگر غیر یهود در دریا در حال غرق شدن است، نباید نجاتش بدهی، زیرا آن هفت ملتی که در زمین «کنعان» بودند و بنا بود یهودیان آنها را به قتل برسانند، همه آنها نابود نشدند و ممکن است آن شخصی که در حال غرق شدن است، از آنها باشد.
  29. تا می توانید از غیر یهود بکشید و اگر دستتان به کشتن او رسید و او را نکشتید، مرتکب خلاف شده اید.
  30. هلاک کردن مسیحی ثواب دارد و اگر کسی نمی تواند او را بکشد، لااقل سبب هلاکتش را فراهم نماید.
  31. کسانی که مرتد شوند (یهودیانی که از آئین یهود سرباز زنند)، اجنبی و اعدامشان لازم است، مگر آن که برای خدعه ی به دیگران مرتد شده باشند.
  32. تعدی کردن به ناموس غیر یهودی مانعی ندارد، زیرا کفار مثل حیوانات هستند و حیوانات را زناشویی نیست.
  33. یهودی حق دارد، زن های غیر مؤمنه (زنانی که یهود نباشند) را به غصب برباید و زنا و لواط با غیر یهودی عقاب و کیفری ندارد.
  34. برای یهودی مانعی ندارد تسلیم امیال و شهوات خویش شود.
  35. قسم خوردن جایز است، خصوصاً در معاملات با غیر یهود.
  36. اصول قسم خوردن برای قطع نزاع تشریع شده است، اما نه برای کفار، زیرا آنها انسان نیستند. جایز است انسان شهادت زور بدهد (با اینکه می داند حق با یهودی نیست، ولی شهادت دروغ بدهد)، چنانچه لازم است اگر می توانید بیست قسم دروغ بخورید، ولی برادر یهودی خویش را در معرض خطر قرار ندهید.
  37. بر یهود واجب است روزی سه مرتبه مسیحیان را لعن کنند و دعا کنند تا خداوند آنها را نابود سازد.
  38. بر ما لازم است که با نصاری، مانند حیوانات معامله کنیم.
  39. کلیساهای نصاری، خانه گمراهان است و خراب کردن آنها ضروری و واجب است.
  40. ملت برگزیده ی خداوند ماییم و لذا برای ما، حیوانات انسان نمایی خلق کرده است، زیرا خدا می دانست که ما احتیاج به دو قسم حیوان داریم، یکی حیوانات بی شعور و غیر ناطقه مانند بهائم و دیگری حیوانات ناطقه و با شعور مانند مسیحیان و مسلمانان و بودائیان و برای آنکه بتوانیم از همه ی آنها به اصطلاح سواری بگیریم، خداوند ما را در جهان متفرق ساخته است و لهذا ما باید دختران زیبا و خوشگل خود را برای پادشاهان و وزرا و شخصیت های برجسته ی غیر یهود، به تزویج درآوریم، تا به وسیله ی آنها بر حکومت های جهان، تسلط داشته باشیم!

چنانچه واضح است یهودیت یک دین و آئین عادی نیست بلکه تفکری بسیار خطرناک و افراطی است که همه بشریت را غیر از یهودیان فاقد هرگونه ارزش انسانی و قابل احترام می داند.(برای اطلاع از گزاره های خلاف عقل و اخلاق تورات و تلمود با ذکر اسناد به این لینک مراجعه کنید.)

حال آیا می توان گفت همه یهودیان اینچنین می اندیشند؟

خیر! اینگونه نیست. در حال حاضر اعتقاد اکثریت یهودیان و حتی اغلب ساکنین سرزمین های اشغالی نسبت به این آئین افراطی و غیر عقلانی سست شده و یا حداقل نسبت بدان بی تفاوت شده اند. لیکن این اکثریت غالبا از روی بی اباهی گری و بی قیدی است که دیگر گرایش چندانی به دین یهود ندارند لیکن گروه قلیلی نیز وجود دارند که از روی تعقل و تفکر اقدام به نقد انحرافات رسوخ کرده در یهودیت نموده و در این راه هزینه های فراوانی نیز متحمل شده اند. این دسته اخیر یهودیانی هستند که می توان عنوان «یهودی خوب» را بر ایشان اتلاق نمود. یک یهودی خوب؛ یک یهودی دگراندیش و منتقد نسبت به گزاره های سنتی کتب دینی یهودیت است! یک یهودی روشنفکر که حداقل به تفسیر و تاویل متون دینی یهود با قرائتی حداقلی و فروکاسته معتقد باشد! یک یهودی ملتزم به تکثرگرایی دینی که از نظر هرمنوتیکی معتقد به تاویل عقلانی متون دینی یهودیت باشد!

اسرائیل شاهاک

در غیر این صورت یک یهودی معتقد و مقید به متون دینی مانند تورات و تلمود، لاجرم یک یهودی افراطی و به تبع به دلیل متون دینی نژادپرستانه یهود، به شدت نژادپرست خواهد بود! البته در این میان گرایش های افراط گرایانه و معتدل وجود دارد ولی اگر کسی بخواهد ملتزم به یهودیت فعلی باشد لاجرم عقاید نژاد پرستانه نیر خواهد داشت. (لازم به ذکر است دسته بندی فوق الذکر فارغ از تقسیمات مرسوم و موجود میان یهودیان از جمله تقسیم ایشان به رفرمیست و ارتودکس می باشد)

در این خصوص مثال های متعددی وجود دارد. کسانی مثل اسرائیل شاهاک (Israel Shahak) یا «آریل توآف» (Ariel Toaff) نمونه های خوبی هستند.
دکتر شاهاک از جمله روشنفکران دگراندیش یهودی است. وی یک پروفسور اسرائیلی لهستانی الاصل بود که به تدریس شیمی در دانشگاه عبری اورشلیم اشتغال داشت. او به عنوان یک متفکر لیبرال و طرفدار حقوق بشر شناخته می‌شد. بین سالهای ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ او رئیس لیگ اسرائیلی حقوق بشر و از منتقدان جدی دولت اسرائیل بود. در سال ۱۹۹۴ شاهاک کتابی به عنوان «تاریخ یهودی، دین یهودی: وزن سه هزار سال» چاپ کرد. در این کتاب شاهاک نوشت که رفتار اسرائیلیها با فلسطینیان از تعالیم دینی یهودی بر ضد غیریهودیان (جنتیل‌ها) ناشی می‌شود. او نوشته‌هایی از ارتش اسرائیل را نقل می‌کند که در آن اشاره شده‌است که کشتن عربها بر اساس هلاخا (بخشی از تلمود مشتمل بر قانون فقه یهودی) مجاز است. از این رو در جنگ نیروهای غیرنظامی غیریهودی نیز بر اساس هلاخا باید کشته شوند.

وی در بخشی از کتاب خود اینگونه می نویسد:

«قتل و کشتار؛ در قوانین دولت اسرائیل، که بر قوانین تلمودی و بیان ابن ‏میمون از آن استوار است، حکم قتل یک یهودی با حکم قتل یک غیریهودی متفاوت است. اگر کسی یک یهودی را به قتل برساند، گناه بزرگی را انجام داده، باید مجازات شود. اگر یک یهودی به طور غیرمستقیم باعث قتل یهودی دیگری شود مجازات دنیوی ندارد و فقط نزد خدا گناهکار است. اما اگر مقتولْ غیریهودی باشد، اگر یک یهودی به طور مستقیم او را کشته باشد تنها نزد خدا گناهکار است و مجازات دنیوی ندارد و اگر به طور غیرمستقیم او را بکشد، حتی گناهی هم مرتکب نشده است. برای مثال، اگر یک غیریهودی در گودالی افتاده باشد، فرد یهودی می‏تواند نردبان او را بردارد. اگر یک قاتلْ غیریهودی باشد باید اعدام شود؛ چه مقتول یهودی باشد و چه غیریهودی، اما اگر مقتولْ غیریهودی باشد و قاتل به یهودیت بگرود اعدام نمی‏شود.
نجات جان؛ نجات جان یک یهودی از مهم‏ترین وظایف شرعی است، اما نجات جان یک غیریهودی ممنوع است. قاعده کلی تلمود این است که «غیریهودیان نه از چاه بیرون آورده می‏شوند و نه به داخل آن هل داده می‏شوند». ابن‏میمون می‏گوید: ما نباید موجب مرگ کسانی شویم که با آنان در جنگ نیستیم، اما اگر آنان در معرض جنگ قرار داشته باشند نجاتشان ممنوع است. یک پزشک یهودی حق ندارد یک غیریهودی را مداوا کند و اگر مجبور به چنین کاری باشد، حتما در ازای کار خود مزد دریافت کند.
جرایم جنسی؛ ارتکاب زنا در یهودیت حرام است، اما بنابه تعالیم تلمودی، فرق است بین زنای یک مرد یهودی با یک زن یهودی، و زنای وی با یک زن غیریهودی. بنابه این کتاب، غیریهودیان همه بدکاره ‏اند و حتی تجاوز به عنفِ یک مرد یهودی به یک زن غیریهودیِ شوهردار نیز حکم زنا را ندارد و مجازاتی در پی ندارد و حتی در بسیاری از موارد، زنِ غیریهودی مجازات می‏شود.
تبعیض در مسائل مالی؛ هدیه دادن به غیریهودی جایز نیست. گرفتن بهره پول از یهودی حرام است، اما از غیریهودی واجب است. اگر یک یهودی مالی پیدا کند و احتمال دهد که صاحب آن یک یهودی است، باید برای یافتن صاحب آن تلاش کند، اما اگر صاحب آن، غیریهودی باشد می‏تواند آن را تصاحب کند. فریب دادن یک یهودی در معامله، گناه کبیره است، اما در مورد غیریهودیان شرکت غیرمستقیم در چنین معامله‏ای روا است. کلاهبرداری از یهودیان ممنوع است، اما این اصطلاح در مورد غیریهودیان کاربرد ندارد. حتی سرقت که مطلقا حرام است، در شرایطی نسبت به اموال غیریهودیان جایز است. تاریخ یهود، آیین یهود، ص190ـ224

 کتاب «تاریخ یهود، آیین یهود» که مفاد ضدبشری تلمود را افشا نمود، از آنجا که نوشته یک استاد برجسته اسرائیلی و یهودی بود، ضربه ای سنگین به پاشنه آشیل اول یهودیت تلمودی وارد نمود. از این کتاب دو ترجمه به فارسی موجود است: یکی ترجمه «مجید شریف» و دیگری ترجمه «رضا آستانه پرست». متاسفانه این کتاب آنطور که شایسته آن است در ایران مورد توجه قرار نگرفت.

آریل توآفنفر دوم آریل توآف، استاد دانشگاه اسرائیلی «بار ایلان»، یهودی و خاخام زاده است و پدر او زمانی خاخام ارشد شهر رم بوده است! وی در خصوص یکی از موضوعات مهم سنت یهودی یعنی «فطیر خون» که همواره به مدد دستگاه رسانه ای و تبلیغاتی عظیم یهودیت، مورد انکار و تکذیب قرار گرفته بود افشاگری  بزرگی نمود. فطیر خون نام نانی است که در عید پسح می خورند و در صورت امکان، خمیر آن باید به خون یک کودک مقتول غیریهودی آغشته باشد. 

افشای این موضوع که پس از افشاگری های شاهاک در خصوص محتوای شنیع و وحشیانه تلمود و نیز پس از افشای علت و کیفیت برگزاری عید پوریم، از جمله بزرگترین ضربات وارده بر وجهه جهانی یهودیت به حساب می آید در سال ۲۰۰۷، ضمن کتابی مفصل و مستند به نام «خون پسح، یهودیان اروپا و آیین قتل» (BLOOD PASSOVER The Jews of Europe and Ritual Murder) توسط توآف صورت گرفت. نسخه اصلی این کتاب، به زبان ایتالیایی است که به انگلیسی هم ترجمه شده است.

نکته مهم در مورد کتاب این است که نویسنده آن، از اساتید بلند پایه دانشگاه های اسرائیل، یهودی، خاخام زاده و فرزند خاخام ارشد شهر رم بوده است! درست به همین دلیل، انتشار این کتاب خشم شدید یهودیان تلمودی و صهیونیستها را برانگیخت و آنها را به تهدید جانی و اعمال فشار بر آریل توآف واداشت. تا جاییکه او را به پس گرفتن حرفش و خارج کردن کتابش از چرخه انتشار کشاندند.

مثال های فراوان دیگری نیز از این دست وجود دارد که مجال طرح آن نیست لیکن مخلص کلام اینکه علی رغم آنکه در رسانه ها معمولا گفته می شود می بایست میان صهیونیسم و یهودیت تفاوت و تمایز قائل شد، این یادداشت قصد آن داشت تا قرابت بسیار زیاد تفکرات صهیونیزم و یهودیت حال حاضر را باز نمایانده و بر این واقعیت تلخ تأکید کند که یک یهودی معتقد - چه صهیونیست باشد و چه نباشد - نژاد پرست و خودبرتر بین بوده و برای غیر یهودیان هیچ ارزش انسانی قائل نیست. لذا است که می گوییم؛ یک یهودی خوب، صرفا یک یهودی دگر اندیش است! و لاغیر!

منابع:

http://www.hawzah.net/fa/magazine/magart/5211/5570/53639
+ http://www.jew.blogfa.com/8902.aspx
+ ویکیپدیا
+ اولین عکس یادداشت کاریکاتوری است از کاریکاتوریست شهید فلسطینی ناجی العلی.

نظرات (۲)

  • موسوی عقیقی
  • سلام
    متن رو خوندم
    اوّل آن10 جمله ای که از تورات مقدس آوردید سری می زنم و بعد به مباحث دیگر خواهم پرداخت .
    جمله اوّل ترجمه اش صحیح نیست . زیرا مترجمین متأسفانه کلمه الوهیم در عبری و تئوس در یونانی را به اشتباه خدا معنی می کنند . البته نمی گویم معنی الوهیم یا تئوس خدا معنی نمی دهد بلکه معنی مطلق خداوند ندارد . به همین دلیل گاهی اوقات الوهیم را به خدا تعبیر می کنند و گاهی به آدم های بزرگ . مثلاً در مزامیر آمده است که : «خدا(الوهیم) در دادگاه‌ آسمانی‌ ایستاده‌ است‌ تا قضات‌(الوهیم) را به‌ پای‌ میز محاکمه‌ بکشاند» و یا آمده است : «تو(یهوه) مقام‌ او(انسان) را فقط‌ اندکی‌ پایین‌تر از فرشتگان‌(الوهیم) قرار دادی‌ و تاج‌ عزت‌ و احترام‌ را بر سر وی‌ نهادی‌».
    در اینجا مشاهده می کنید که الوهیم هم به معنای خدا به کار رفته است و هم به معنای انسان های بزرگ و یا کسانی که شخصیت بزرگی را دارند مثل فرشتگان .
    این جمله ای که شما نقل کردید هم از همین قبیل است . اگر بخواهیم با توجه به معنای خداوند در تورات مثل ادونای و الوهیم و یهوه این آیه را ترجمه کنیم این می شود : «من(یهوه) گفتم شما صاحب منصب و بزرگ هستید(الوهیم)و جمیع شما فرزندان حضرت اعلی، لیکن مثل آدمیان خواهید مرد» امّا باید دقت کنید که این جمله در تورات نیست که ادعا کنیم تورات از این جهت تحریف شده است بلکه . در آدرسی که ذکر کردید و ظاهراً کپی از مقالات دیگر افراد بوده چنین چیزی در سفر تثنیه باب10 آیه15 نیست . چیزی که در در این آدرسی که داده اید ذکر شده است این است : «خداوند نسبت به پدران شما علاقه ی زیادی نشان می داد که آن ها را دوست بدارد . پس بعد از ایشان نسل آنها یعنی شما را مانند امروز از بین تمام قوم ها انتخاب کرد» اگر شک دارید می تونید برید در آدرس زیر ببینید :
    http://www.iranjewish.com/Torah/Devarim_F10.htm

    جمله دوّم
    این جمله را هم اشتباه نقل کردید . بحث بر سر اقوام غیر اسرائیلی نیست جناب . بحث هم بر سر ورود به بهشت و... نیست . بلکه این جمله می گوید فرد حرام زاده و عمونی و مُوآوی داخل جماعت خدا(یعنی وارد دین موسی) نمی تواند بشود .

    جمله سوّم
    این جمله را هم باز اشتباه نقل کردید . آیه مذکور اصلاً بحثش بر سر شراب نیست که اینگونه نوشتید . من نمی دانم چطور خودتون در سه جمله آیات تورات را تحریف می کنید و بعد به یهود گیر می دهید که آنان تورات را تحریف کردند؟ یاللعجب!
    اصل آیه این است : «هیچ (نوع) مردار یا ذبح حرامی(نِوِلا) نخورید . آن را به غریب(کافر)ی که در بین مرزهایت است بدهید تا بخورد یا به بیگانه(کافر) بفروش زیرا تو برای خداوند خالقت(یهوه) قومی مقدس هستی .  (گوشت) بچه چارپای حلال گوشت را در شیر مادرش نپز».
    می بینید که اینجا هیچ بحثی درباره شراب و... نیست جناب آقای دهداری بلکه بحث بر سر میته است و خب سخنی هم هست درست زیرا گوشت میته برای موحدّین حرام است ولی برای غیرموحدین حرام نیست .

    جمله چهارم
    این جمله هم که مشابه قرآنی دارد . در قرآن صریحاً آمده است که ازدواج با کفار حرام است . از لحاظ قرآنی این جمله مشکلی ندارد .

    جمله پنجم
    هم که در قرآن آمده است آیه مائده می گوید «یاقومِ ادخلوا الارض المقدسه التی کتب الله لکم» . این عرض مقدس در خود قرآن هم آمده است . از این جهت این آیه نیز اشکالی ندارد . جناب آقای مکارم شیرازی هم در تفسیر خود تصریح می کنند که تمام شامات برای قوم موسی(ع) است هرچند مرحوم علامه طباطبایی عقیده دارند فقط محدوده اسرائیل کنونی برای قوم موسی(ع) است .

    جمله ششم
    این جمله هم مانند جمله ماقبل است . طبق نصّ قرآن این محدوده برای قوم موسی(ع) است .

    جمله هفتم
    اولاً قسمت «از من درخواست کن» این جمله از صدر آن حذف شده است . دوماً نمی دانم کجای این جمله اشکال دارد، روایات شیعه هستند مثل روایات «لولا...» که اصلاً تمام خلقت را صدقه سر اهل بیت می داند(!!) این ها اگر باشد خودبزرگ بینی نیست چطور به یهود خورده می گیریم؟ ما که تمام خلقت را قائم به یک شخص می دانیم چطور به یهود گیر بدیم که چرا مثلاً در کتاب هایتان گفتید همین زمین خاکی برای ماست؟
    هرچند این جمله در تورات نیست . تورات بحثی جداست و کتاب های دیگر متصل به آن که روی هم عهد را می سازند جداست .

    جمله هشتم
    این جمله هم در تورات نیست و باز دلالتی بر تحریف تورات ندارد .

    جمله نهم
    این جمله اصلاً در این آدرس نیست . در سفر تثنیه فصل(باب)20 آیه3 این جمله آمده است :
    « به آنها بگویید : ای ییسرائل گوش بده : شما امروز به جنگ علیه دشمنانتان نزدیک می گردید . رقت قلب پیدا نکنید، ترس نداشته باشید مضطرب نشوید و از آنها نهراسید».
    http://www.iranjewish.com/Torah/Devarim_F20.htm

    جمله دهم
    این جمله هم بخش اوّلش درباره سرزمین مقدس یهودیان درست است ولی در بخش های بعدی دلیلی برای حجیّت آن نیست و خب از تورات هم نیست .


    10 جمله نقل کردید ... هر10 جمله یا تحریف شده بود و چیزی نبود که در منبع اصلی اقوال(تورات) باشد یا اینکه از خود تورات نبود .
    امیدوارم قبل از خرده گیری به یهودیان از «تحریف تورات(!!؟)» به خودتان خرده گیری کنید که چرا این اقوال را تحریف کردم و به خورد خواننده ها دادم

    البته دفاع نمی کنم از کارهای شنیع و دور از انسانیّت بعضی از یهودیان ...

    پاسخ:

    سلام
    اول از همه باید تعجب خودم رو از روش غیر اخلاقی شما در بحث علمی اظهار کنم
    شما جوری در متن خودتون نوشتید که بنده آیات نقل شده از تورات رو از مقاله دیگران کپی کرده ام که گویی سرقت علمی بنده را کشف کرده اید و البته این از شما با اون ادعای آزد اندیشی و آزادی علمی بعید بود!؟
    دوم اینکه بنده هیچ ادعای زبان عبری شناسی نداشته و ندارم و ذیل مطلب حاضر نیز صراحتا و مشخصا و واضحا و دقایقا منابع خودم رو ذکر کرده ام! چطور شما به خودتون اجازه می دید دیگران رو اینگونه متهم کنید؟! واقعا از کسی که ادعای اخلاق مداری اون هم در حدی که برای بهائیان هم حق و حقوق قایله بعید بود!
    بنده هیچ مسئولیتی در قبال اشتباهات احتمالی ترجمه آیات تورات ندارم و شما سؤالاتتون رو می تونید از نویسنده مقاله ای که از سایت حوزه دات نت آدرس داده ام و چندین و چند مقاله دیگر که در نت موجود هستند و مشابه همین ترجمه ها رو در آنها نیز دیده ام بپرسید.
    به عنوان مثال سری به سایت یهود دات نت بزنید و مقالات و ترجمه های آنجا را نیز ببینید.
    به ترجمه هایی که خود یهودیان از کتاب مقدس خود ارائه داده اند اکتفا نکنید و اگر عبری می دانید چنانکه ژست آنرا گرفته اید خود متن اصلی را بخوانید

    راستی تا کنون به این فکر کرده اید که سایت انجمن کلیمیان تهران که آدرس آن را در کامنتتان ذکر کردید چرا از کل عهد عتیق تنها ترجمه اسفار پنجگانه و رساله پوریم را قرار داده و دیگر بخش های عهد عتیق را جا انداخته است؟!
    بگذریم ...
    در ادامه جهت تنویر افکار مخاطبان و مشوش نشدن ذهنیاتشان در اثر شبهه های شما، بنده در حد توان اشاره ای به ایرادات شما خواهم نمود:
    و اما پاسخ شما...
    1. در خصوص ایرادی که به آیه اول گرفتید خودتون می دونید که آیه مذکور متعلق به مزامیر باب 82 آیات 6 و 7 است.
    بله آدرس آیه اشتباه قید شده و این اشتباه از جانب بنده نیز نبوده بلکه به مقاله اصلی که آدرس داده ام باز می گردد و ابلته این اشتباه قید کردن آدرس هیچ چیز از محتوای بد اون کم نمی کنه.
    در ضمن ترجمه همه مترجمان از آیه مزبور همینه که نوشته ام.
    شما یعنی از خود یهودیان نیز بیشتر عبری می دانید؟!
    به عنوان مثال بنگرید به ترجمه کامل ذیل که در تمام اینترنت موجود است:
    http://bayanbox.ir/info/1511765444470655478/Torat-FarsI
    2. باز مرتکب همان رفتار غیر اخلاقی شدید!! واقعا جای تاسف دارد! آدرس رو درست بخونید و ببینید چه نوشته!
    کار به این ندارم که یهودیان غیر یهودیان را حرام زاده می دانند و همان جمله اول منظور را به نحو اتم می رساند لیکن شما با کنار هم گذاشتن سه کلمه "حرامزاده"، "عمونی" و "موآوی" چنان تظاهر کرده اید که انگار این هر سه به یک معنایند تا معنای آیات مورد اشاره را تحریف نمایید!! و البته در ادبیات یهود چنانکه گفتم اقوام غیر یهود مانند "عمونی" و "موآوی" یا به تعبیری "موآبی" حرامزاده نیز هستند و حتی بدتر از حرامزاده هستند. لیکن در آیاتی که بنده آدرس داده ام به خوبی توضیح داده شده که دو لغت "عمونی" و "موآبی" نام دو قوم هستند و نه به معنای لغوی حرامزاده و جالب اینکه در همین سه آیه تصریح شده که شخص حرامزاده تا ده نسل امکان ورود به جماعت خداوند را ندارد لیکن این اقوام إلی الابد چنین امکانی نخواهند داشت!! حتی نسل های بعد از نسل دهم!!!
    تحریف دیگر شما در کلام بنده به میان آوردن سخن از لفظ "بهشت" بوده است! بنده کجا نامی از بهشت بردم؟!
    مغالطه ای در منطق هست به نام مغالطه "پهلوان پنبه" که در آن مغالطه گر با حربه تحریف و تخفیف و ... استدلالات طرف خود را بزرگ و حجیم ولی تو خالی و پوچ تصویر می کند و به تعبیری از آن پهلوان پنبه ای تصویر می سازد و سپس خود وی آن پهلوان پنبه را به ضربتی زمین می زند و به خیال خود برنده معرکه می شود. کار شما نیز در برخی از این بنده ها همینگونه است. مثلا در همین بند حاضر، مطالبی به بنده نسبت داده اید که اصلا نگفته ام و بعد آن مطالب را نقد کرده اید و این نیز از اخلاق علمی شما حکایت دارد.
    در سفر تثنیه باب 23 آیه 1 الی 3 چنین می خوانیم:
    "مردی که بیضه هایش له شده و یا آلت تناسلی اش بریده شده باشد نباید وارد جماعت خداوند شود. شخص حرامزاده و فرزندان او تا ده نسل نباید وارد جماعت خداوند شوند.
    از قوم عمونی یا موآبی هیچکس وارد جماعت خداوند نشود حتی بعد از نسل دهم."
    از این ایراد شما مشخص شد ادعای عبری دانیتان نیز پوچ و توخالی است.
    3. آنچه در باب آیه سوم نوشتید را حواله می کنم به اختلاف در ترجمه ولی پرسش مهم ترم از شما این است:
    واقعا شما با این ایراد آیه ذکر شده را توجیه کردید یا بدتر آن را مفتضح نمودید؟! اینکه یهودیان معتقد باشند شراب را باید صرفا به دیگر اقوام غیر یهودی بدهند بدتر و قبیح تر و نژاد پرستانه تر است یا آنکه مردار را؟!!! پر واضح است که دومی بدتر و زشت تر است و وجوه نژاد پرستی مستتر در متن تورات را بیشتر نمایان می کند.
    لذا هر عقل سلیمی متوجه می شود که مترجم این آیه (چه بنده باشم و چه نویسنده مقاله اصلی که حقیر از آن نقل قول نموده ام) قصد تحریف متن به منظور تقبیح هرچه بیشتر آنرا نداشته که اگر چنین بود مطمئنا از همان لفظ مردار استفاده می نمود.
    مضحک تر اینکه شما سعی کردید همین گزاره قبیح و نژاد پرستانه را توجیه نیز بکنید! مگر همه بشریت غیر از یهودیان کافرند که مردار برای ایشان حلال باشد؟!
    حتی خود افراد بی دین و کافر هم تمایلی به خوردن مردار ندارند
    جالب اینکه در متنی که بنده لینک دادم دقیقا ترجمه شده"حیوانی که به صورت طبیعی مرده باشد" و نه مثلاحیوانی که ذبح شرعی نشده باشد! در واقع شما با این سخنان با اعتقادات نژآد پرستانه یهودیان هم داستانی و موافقت نموده اید!
    این چه حرفهای شاخ داری است!؟ واقعا خودتون به این چیزهایی که می نویسید اعتقاد دارید؟!
    اینجاست که بنده یقین پیدا می کنم قصد شما بحث علمی و تخصصی نیست بلکه به دنبال ایرادات بنی اسرائیلی جهت تطهیر یهودیان یا تخریب مقاله حضار هستید. چه آنکه جوهره اصلی مقاله مطالب مهم دیگری نیز در بر داشته که شما همه آنها را نادیده گرفته و به ایرادات مضحک اینچنینی متوسل شده اید.
    4. حال نوبت به تهمت و افترا به قرآن رسید؟!
    سخن قرآن و دین اسلام بر سر دیانت است و شما انگار این حقیقت اظهر من الشمس را نادیده گرفته اید که نحوه نگاه مطرح شده در تورات در همه جا نه از باب تفاوت دینی بل به موجب تفاوت نژادی و قومی است! آنچه این آیه و آیات دیگر عهد عتیق را از آیات مشابه قرآنی متمایز می سازد همین مسئله مهم است.
    5. وا عجبا! این بار تهمت و افترا به آیت الله مکارم و علامه طبابایی؟!
    در عجبم از این حد تحریف!
    اینجا بد نیست آنچه در ذهن دارم را بیان کنم!
    خدا شاهده بنده به هویت حقیقی شما شک کرده ام؟! اینقدر که تهمت زده اید و تحریف کرده اید؟!
    کجا آیت الله مکارم یا علامه نوشته اند که فلان اراضی متعلق به یهودیان است؟!
    آقا دست بردارید از این روش! کسی حرفهای شما رو باور نمی کنه!
    به خدا دارید خودتون رو گناه بار می کنید!
    آیه قرآن از "ورود" سخن گفته(ادخلوا) و نه از تعلق و تملک!!
    در حالی که ترجمه صحیح آیه مذکور از تورات از این قرار است:
    "مرز سرزمین شما را از دریای سرخ تا کرانه فلسطین و از صحرای جنوب تا رود فرات وسعت می دهم و به شما کمک می کنم تا ساکنان آن سرزمین را شکست داده بیرون کنید. با ایشان و خدایان ایشان عهد نبندید و نگذارید در میان شما زندگی کنند."
    آیا این معنا با آنچه در آیه قرآن آمده کمترین تشابه مفهومی دارد؟!
    خدا شما را هدایت کند و ببخشد به سبب دروغی که به قرآن بستید!
    6. تهمت و افترا و دروغ تکراری به قرآن زدید!
    7. باز هم تحریف؟! بازهم فرافکنی؟! باز هم تخریب اسلام برای تطهیر یهودیت؟!
    هر چه فکر می کنم ارتباط روایات "لولا..." رو با آیه ای که از مزامیر نقل کردم نمی فهمم! یعنی روایاتی که کل هستی را از صدقه سر حضرت زهرا سلام الله علیها دانسته مثلا؛ با این آیه مزامیر که جواز کشتار همه مردم جهان را به بنی اسرائیل داده برابر می دانید؟!؟!؟!؟!؟
    واعجبا! وا اسفا!
    نمی دونم چی بگم!
    در مورد تفاوت عهد عتیق و تورات هم که توضیح واضحات دادید! متن رو درست بخونید بنده خود در این خصوص شرح مبسوط داده ام.
    بله! عنوان در نظر گرفته شده برای آیات به غلط تورات انتخاب شده و اصلاح شد.
    ضمنا جمله "از من درخواست کن" هیچ تاثیری در جوهر کلام ندارد که با منظور خاصی حذف شده باشد. بلکه مانند خیلی جملات دیگر که نقل شده بخش اصلی آن اتخاب گردیده کما اینکه در آیات دیگر نیز چنین است.
    8. یعنی خون نوشیدن و خون سران جهان را سر کشیدن نشان دهنده تحریف نیست؟!
    ببینم آیا خود یهودیان نیز اینچنین میان تورات و مابقی عهد عتیق تفاوت قایل می شوند یا به تمامی این مجموعه به عنوان کتاب مقدس خود و منبع استخراج احکام فقهی خود می نگرند؟!
    با این حساب آنچه خاخام های یهودی در تفسیر تورات نوشته و در تلمود جمع آوری کرده اند و سراسر آکنده از گزاره های غیر عقلانی و نژاد پرستانه و بعضا متوحشانه است نیز دلیلی بر تحریف دین حضرت موسی ع نخواهند بود؟!
    دیگر اینکه چنان نوشته اید این آیه در تورات نیست که اگر کسی نداند گمان می کند این آیه نیز مانند آنچه صدرا ادعای عدم وجودشان را کرده اید اصلا من درآوردی بوده اند در حالی که چنانکه در متن نیز نوشته ام یهودیان به مجموعه این کتب(اسفار پنجگانه و مابقی کتب) تنخ می گویند و این کتاب مقدس ایشان است که منبع اصلی و اس و اساس دیگر تحریف های صورت گرفته در شریعت موسی کلیم الله ع می باشد.
    9. در ذکر آدرس این جمله اشتباه شده است. این جمله متعلق به کتاب ارمیا باب 12 آیه 3 می باشد. این را با یک سرچ ساده در اینترنت می توانستید متوجه شوید.
    10. سخن بر سر بخش دوم است که اتفاقا شما قصد در رفتن از زیر بار توجیه آنرا دارید! آیا این مقصود شما صرفا با ذکر اینکه این جمله به تورات تعلق ندارد میسر می شود؟! همانطور که گفتم یهودیان به مجموعه این کتب(اسفار پنجگانه و مابقی کتب) تنخ می گویند و این کتاب مقدس ایشان است نه صرفا اسفار پنجگانه! پس با صرف اینکه بگویید این آیه در اسفار پنجگانه نیست نمی توانید وجود آن را در کتاب مقدس یهودیان توجیه نمایید.
    -----------------------
    در نهایت باید به این نکته نیز اشاره کنم که آنچه صدرا اشاره شد تنها بخشی از گزاره های غیر منطقی و غیر عقلانی و نژاد پرستانه تورات و عهد عتیق است. مطمئنا شما با اشرافی که ادعای آنرا را دارید از مابقی گزاره های مشابه موجود در عهد عتیق مطلعید و جای تعجب دارد که باز قصد تطهیر و توجیه یهودیت منحرف را دارید! برای یادآوری سری به لینک ذیل بزنید و موارد کثیر مشابه را ملاحظه کنید:

    http://www.hawzah.net/fa/magazine/magart/5211/5570/53639

    در آخر این را هم بگویم که بسیار بهت زده و متعجبم از اینکه یک بچه مسلمان چرا باید چنین برای دفاع از قوم جنایتکاری مثل یهودیان  متوسل به دروغ و تهمت و تحریف و افترا شود؟!
    بنده که همه اینها را به پای استاد شما جناب معصومی تهرانی می گذارم که ادعای آیت اللهی نیز دارند و آنچنان با بهائیان در آویخته که کتاب منحرف و مضل و دروغین ایشان را برایشان کتابت می کند!
    بنده به حال ایشان و ایضا جنابتان واقعا متاسفم و به شما هر دو می گویم راقب الله مراقب خداوند متعال باشید! بپرهیزید از هرجایی بودن و هرچه گفتن و نوشتن! اینقدر فریب هوای نفس خود را نخورید! بچه شیعه هرقدر هم گناهکار باشد مثل بنده حقیر دیگر دین خود را به امثال یهودی و بهائی نمی فروشد! آیه قرآن را که صدر یادداشت نوشته ام که به آیه بودن قبول دارید!؟ یا اینکه آن را هم ...! شما را توصیه می کنم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از پیروی از هوای نفس. باشد که توبه کرده و از این مسیر انحرافی که در پیش گرفته اید بازگردید.

    ممنون از تلاشتان آقای دهداری
    پاسخ:
    مخلصیم برادر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی